چهار اصل «مدیریت علمی» تیلور
مدیریت کلاسیک
1- علمی کردن فعالیت ها
شامل تدوین قوانین حرکت، استاندارد کردن انجام کارها و ایجاد شرایط کاری مناسب
2- انتخاب کارکنان
انتخاب دقیق کارکنان دارای توانی های مناسب برای هر شغل
3- آموزش
آموزش و ایجاد انگیزه جهت جلب همکاری کارکنان در انجام علمی کار
4- حمایت
حمایت از کارکنان با برنامه ریزی کار و هموار کردن راه انجام
در کتاب مدیریت منابع انسانی دکتر سعادت «تقسیم کار و مسئولیت بطور مساوی بین مدیران و کارکنان» به عنوان یکی از اصول مدیریت علمی عنوان شده بطوریکه مدیران کارهای فکری و برنامه ریزی را انجام می دهند و کارکنان کارهای جسمی و عملیاتی را